Må ha det, bare må ha det…

Posted: 23. september, 2008 in Diverse

I slutten av forrige uke fikk jeg problemer med å ha to skjermer koblet til laptopen jeg har på jobben. Etter litt frem og tilbake, var det ingen annen utvei enn å retanke maskinen. Alt jeg har installert av programvare og skins ble dermed slettet 😦

Har benyttet anledningen til å tenke litt igjennom hva jeg bruker av programvare og tillegg. Jeg har en tendens til å installere og prøve ut en mengde av småprogrammer som til slutt bare blir liggende å ta opp plass.

Her er listen over det som jeg bare måtte reinstallere:

  • skins: for XP foretrekker jeg Zune Desktop, til Firefox har jeg falt ned på Aquatint Black
  • Object Dock, er i ferd med å kutte bruken av oppgavelinjen i Windows til fordel for denne Mac-kloningen
  • Google Desktop, ved å bruke dette tillegget har jeg oppdateringen på twitter, aktuelle RSS-feed, batterinivå og Google-kalenderen på skrivebordet
  • Gmail Notifier, dette tillegget har jeg tidligere beskrevet her
  • Google Calender Sync, synkroniserer Outlook (jobb) med Google-kalenderen min (privat)
  • Syncplicity, program jeg bruker for å lage backup av filene jeg legger på C:
  • Media Monkey, MP3 avspiller og lydbibliotek
  • VLC, medieavspiller
  • Gimp, bildebehandling/ tegneprogram
  • Xobni, tillegg til Outlook som gjør det enklere å finne frem i mailarkivet
  • MSN, lynmeldingstjeneste
  • Delicious, nettjeneste for å administrere bokmerker
  • Live Web, tidligere beskrevet her

Nevnte jeg at alle disse tjenestene er gratis 😉

Edit 27/09

Glemte disse:

  • TaskSwitchXP, forhåndsviser vinduer når du trykker alt+tab
  • Cooliris, stilig og effektiv måte å leite etter bilder og video på nettet
Legg igjen en kommentar

