Nyttig program

Posted: 16. november, 2008 in Diverse
Tags: , ,

Etter å ha oppdaget RSS har det blitt en fryd å følge med på utvalgte sider og blogger. Nå har jeg prøvd Digsby, et program som holder styr på diverse messenger-kontoer, mail og sosiale nettverkstjenester. Er svært fornøyd så langt. Trenger bare å logge meg på Digsby, så henter den informasjonen fra de andre tjenestene inn i et oversiktlig vindu. Når jeg mottar meldinger og beskjeder, spretter det opp et lite vindu nederst på skjermen.

Foreløpig har jeg brukt Digsby for å følge med på følgende tjenester: MSN, Google Talk, Facebook chat, Gmail, Twitter, og Facebook.

Det eneste minuset så langt, er at det bare er Windows utgaven som er klar. Det står at det jobbes med Mac og Linux-versjon. Håper det kommer snart!

Her er en kort screencast jeg laget søndag morgen. Kommentarene og tempoet i vidoen bærer nok preg av tidspunktet 😉

Kommentarer
  1. Kirsti sier:

    Tusen takk forgodt tips – dette kommer til å spare meg masse tid!

  2. Kva slags program nyttar du til å lage skjermvideoen over?

    • moldeklev sier:

      Har vært borti flere program som kan ta opp skjermvideoer. Den jeg synes er best er camtasia. Redigeringsfunksjonen er svært god, med mange nyttige funksjoner. Ulempen er at det koster en del (ca $300). Det går an å laste ned en fullversjon som virker i 30 dager.

      Finnes også gratis program som Debut Video Recorder. Har skrevet et tidligere innlegg om dette.

Legg igjen en kommentar

