Endre størrelse på bilder

Posted: 13. april, 2009 in 1

Noen ganger har jeg behov for endre størrelsen på et bilde uten å tenke så mye på kvaliteten. For dette formålet har jeg installert et lite program som heter Image Resizer på laptoppen min. Når jeg høyreklikker på bildefilen kommer denne dialogboksen opp:

resize

Ved å velge Resize Pictures kommer det opp en dialogboks, der jeg bare kan skrive inn hvor stort jeg vil at bildet skal være. Programmet lager nå en kopi med ønsket størrelse. Enkelt og greit. Programmet er fortsatt i beta-versjon og finnes kun for windows.

Kommentarer
  1. Kjemikeren sier:

    Hm. Dette så ut til å ligge som standard på elev-pcene til VG2klassen min, lurer på om noe er innstallert eller om XP har noe sånt som jeg ikke har sett? Ser ikke den funksjonen eleven viste meg på Vista i alle fall. (Elev XP, jeg Vista).
    Må spørre IT-mannen vår.

  2. moldeklev sier:

    Funksjonen var ny for meg. Har ikke sett den på xp før heller.

Legg igjen en kommentar

