Kalender og It´s learning

Posted: 30. mai, 2009 in Diverse, google, it's learning, Skole

Jeg er ikke fornøyd med kalenderfunksjonen i It´s learning. Synes den er tungvint og uoversiktlig. Derfor har jeg eksperimentert litt med hvordan jeg kan bruke Google kalender i It´s learning.

Fikk litt problemer med å finne ut hvordan en kan slå sammen flere kalendere i en. Skrev derfor en melding på twitter og spurte om noen kunne hjelpe. Minutter etter hadde Guttorm Hveem ordnet alt for meg 🙂 Fikk også en tilbakemelding fra Nissemann (Johnny Eriksen) om jeg kunne legge ut en bruksanvisning på bloggen om det jeg fant ut. Har derfor laget denne lille snutten som demonstrerer hvordan det kan gjøres:

Kommentarer
  1. Jorunn sier:

    Kjempeflott Rolf Anders – du er SÅ flink! Jeg har fundert litt på hvorfor man ikke kan oppdatere kalenderen i It’s learning (det kan man jo med andre google docs). Kan dette være fordi google oppretter alle versjoner som viser alle endringer? Det skjer jo ikke med en gmail kalender. Kanskje det er derfor man må legge inn aktivitetene i kildedokumentet? Uansett er det supert å kunne vise kalenderen i It’s ! Takk for nyttig innspill atter en gang!

    • moldeklev sier:

      Har heller ikke fått til å redigere kalenderen i It´s learning 😦
      Går forresten ikke med Google regneark heller.

      Tenker likevel å bruke Google kalenderen til de aktivitetene som kun administrasjonen skal holde styr på – type årshjul med aktiviteter for hele skolen, frister o.l. Spennende å se hvordan det fungerer.

  2. Fantastisk! Takk til både Rolf-Anders og Guttorm for en god løsning på dette. Jeg har laget en «høydepunkt-kalender» for resten av skoleåret som står på ukeplanen til elevene, og som jeg kan endre hver uke. Nå kan jeg legge den på It’s learning i stedet, og oppdatere den fortløpende. Deilig!

Legg igjen en kommentar

