Konferanse med fokus på Del og bruk

Posted: 11. oktober, 2009 in Del og Bruk
Tags:

Onsdag 7.10 ble det arrangert Del og bruk-konferanse ved Sandvik vgs.

Bilde 1Programmet inneholdt mange solide navn, både fra inn og utland. Ikke så mye nytt rent innholdsmessig denne gang. Men allikevel godt å få bekreftet og repetert noen av de forestillingen som ligger til grunn for slik som vi jobber. Også interessant med nye innfallsvinkler.

Det kjekkeste for meg denne gangen var definitivt å treffe resten av Del og bruk gjengen. For første gang var alle moderatorene samlet. Vi fikk god tid til å diskutere hvordan vi tenker oss utvikling til nettverket fremover, samt stadige praktiske problemstillinger som vi må ta stilling til.  For meg var dette møtet en vitamininnsprøytning i forhold til arbeidet med Del og bruk. Vi ble enige om en del spennende endringer og nyvinninger. Konkret hva dette går i, får jeg heller komme tilbake til når disse blir en realitet.

Jeg er svært takknemlig for at Ingunn Kjøl Wiik spurte om jeg ville hjelpe til med arbeidet i Del og bruk. Det har vært interessant og lærerikt å se fra innsiden hvordan nettverket har vokst og blomstret.

Dessverre hadde jeg problemer med å komme meg på nett under konferansen. Takket være ivrige bloggere og twitrere, har jeg allikevel utfyllende notater fra konferasen.Spesielt spennende var det å følge med på etherpad dokumentet (via telefonen) som flere var med å utarbeide. Det er første gang jeg har sett dette brukt slik i en konferansesituasjon.Her er en del lenker knyttet til konferansen:

Legg igjen en kommentar

