Barn og sosiale medier

Posted: 15. mars, 2010 in nettvett, Skole

På vårens foreldremøte for 5. og 6. trinn holdt jeg et innlegg om barn og sosiale medier. Jeg hadde 40 minutter på meg til å presentere noen av de sosiale nettjenestene barn forholder seg til og komme med en del råd om hvordan foreldre kan forholde seg til dette.

I forkant av innlegget sendt jeg ut følgende twittermelding:

«skal holde foredrag for foreldre 5.-7. trinn om sos.medier : utfordringer, konkrete tips. Noen som har tips? Bruker stoff fra medietilsynet»

Etter kun kort tid hadde jeg fått en mengde innspill og idéer fra EvaBra, oddsens, dalstroka, ghveem og tonhad. Tusen takk til dere alle sammen. Igjen viste Twitter seg som et effektivt verktøy for samarbeid og utveksling av informasjon.

Har lagt ut presentasjonen og notater på slideshare.net. Tror presentasjonen må åpnes fra slideshare for å få tilgang til notatene.

Kommentarer
  1. Guttorm sier:

    Dette såg skikkelig bra ut. Eg tipsar nokre lærarar om denne.

  2. moldeklev sier:

    Takk for det og takk for gode innspill på forhånd.

    Del i vei!

  3. Fint og vikitg opplysningsarbeid.

  4. […] Barn og sosiale medier « Moldeklev om IKT i skolen […]

  5. evabra sier:

    Henger meg på kommentarene til Guttorm og Raymond – godt arbeid 🙂 og til god hjelp når jeg er ute og snakker om samme tema.

    • moldeklev sier:

      Takker for fine ord!
      Selv takk for gode innspill på forhånd. Som du ser har jeg brukt flere av tipsene du kom med 🙂

Legg igjen en kommentar

